Ajuntaments i Generalitat es reuneixen amb la companyia Endesa per conèixer les mesures que s’apliquen per resoldre definitivament els talls elèctrics a la Costa Brava centre

Els alcaldes de Palamós, Lluís Puig; Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler; de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, Maurici Jiménez; i de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, acompanyats dels regidors Xavier Coll, de l’Ajuntament de Pals; Tili Ribera, de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols; així com de tècnics municipals dels ajuntaments de Palafrugell; de Calonge i Sant Antoni; i de Palamós; s’han reunit aquest matí amb representants de l’empresa Endesa Catalunya.

Aquesta reunió de seguiment conjunta dona continuïtat a la qual es va fer el gener passat. L’objectiu de la trobada ha estat poder conèixer de primera mà el pla d’acció que aplica aquesta companyia elèctrica, mitjançant el qual es permeti la millora del servei i de les infraestructures de la xarxa, per tal de poder garantir que no es repeteixin els successius talls del servei elèctric que han viscut aquests municipis, principalment durant els mesos d’estiu, provocant afectacions, sobretot, als establiments de restauració i hostaleria.

La reunió ha tingut lloc a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Palamós i ha estat convocada pels Serveis Territorials d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, en representació dels quals s’ha comptat amb la presència la seva directora, Elisabet Sánchez.

A la reunió també hi ha assistit la presidenta del Consell Comarcal del Baix Empordà, Glòria Marull, mentre que l’empresa Endesa ha estat representada pels caps de distribució de la companyia a Girona, Marc Ruaix i Òscar Redondo.

Els talls elèctrics van produir-se el juliol i agost passat a la Costa Brava van afectar molt negativament l’activitat econòmica i la imatge dels sis municipis representats en aquesta reunió, que engloben entre ells una població empadronada d’unes 96.000 persones, però que a l’estiu s’incrementa fins a 450.000.

Els representants a la reunió de la companyia Endesa han explicat que el Pla d’acció i inversions previst s’ha implementat i executat al 100%, fent efectives les diverses actuacions que s’havien demanat i, per tant, afrontant l’actual temporada d’estiu amb tranquil·litat. Aquest pla d’acció ha constat:

-D’accions preventives a nivell de manteniment, inspeccions visuals, revisions termogràfiques i controls de consum per tal de garantir que la xarxa estigui ben dimensionada per l’estiu.

-Inversió en la millora tecnològica dels centres de transformació per tal d’afectar el menor nombre de clients en cas d’incidència. Les millores s’han centrat en els “centres dels municipis i en zones claus pel turisme i la restauració”. Es tracta de quasi 40 intervencions en ubicacions com l’avinguda s’Agaró a Platja d’Aro, la platja de Sant Pol a Sant Feliu de Guíxols o el Port de Palamós, entre d’altres.

-Accelerar la digitalització i automatització de les línies elèctriques claus que alimenten la Costa Brava. Aquesta acció permet reduir els temps de reconnexió del servei elèctric als clients en cas d’incidència.

-Reforçar canal de comunicació directa i prioritària amb alcaldes. Disposen d’un telèfon d’accés directe al centre d’informació d’Endesa a Catalunya.

Els tècnics de la companyia han recordat que les principals línies elèctriques que alimenten als municipis de la Costa Brava discorren per zones boscoses afectades pel Pla Alfa. Això implica que per prioritzar la protecció dels boscos, en coordinació amb els Agents Rurals i Protecció Civil, l’equip d’Endesa ha de fer comprovacions visuals a camp, abans de reconnectar de forma automàtica la línia, amb la qual cosa el procés de reposició del servei es veu allargat en el temps.

En aquest sentit des de la Generalitat de Catalunya ja s’està treballant perquè aquesta dificultat sigui la menor possible, acotant més a nivell territorial els àmbits on calgui seguir aquest protocol i en els que no.

Els ajuntaments representats a la reunió han demanat a Endesa a Catalunya seguir aplicant millores a la xarxa amb una inversió constant que permeti resoldre qualsevol altra incidència amb l’objectiu d’arribar a l’excel·lència, i d’aquesta manera poder garantir un òptim funcionament del servei tot l’any.

En l’àmbit de la interlocució institucional, i davant les accions realitzades durant els darrers mesos per la companyia amb l’aplicació del pla i els resultats obtinguts, els ajuntaments han considerat que ja no caldrà establir un calendari de reunions periòdiques amb tots els interlocutors, que es substituiran per un contacte més directe i constant dels tècnics de la companyia amb tots i cadascun dels ajuntaments.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

24/07/2024

Relacionades per entitat