Dilluns vinent 12 de juliol, l’Ajuntament de Palamós organitzarà la inauguració de la nova Oficina Municipal de Turisme i seu administrativa de les àrees municipals de Turisme i de Promoció Econòmica, que està situada en el número 2 del passeig del Mar, just davant l’actual punt d’informació turística, al qual la nova oficina substituirà definitivament a partir de la setmana vinent.
Aquest acte d’inauguració tindrà lloc a partir de les 20 h, i comptarà amb la presència del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.
El nou servei turístic s’ubica en un local de dues plantes i 160m2, situat als baixos de l’edifici Jaume II. Precisament les obres que en els darrers mesos s’han dut a terme a la façana d’aquest edifici de vint plantes, on es va haver d’ubicar una bastida que tapava tota la façana de la nova oficina, no ha permès realitzar la inauguració d’aquest nou equipament fins ara, un cop s’ha retirat tota aquesta estructura metàl•lica.
Amb la inauguració es permetrà l’obertura definitiva al públic d’aquest nou servei, mitjançant el qual Palamós posa a disposició dels seus visitants una oficina de turisme de màxima categoria, adaptada a la destacada activitat turística del municipi. El nou equipament respon a la necessitat de millorar els espais d’atenció i acolliment turístic a Palamós, adaptant-los a la normativa actual de Turisme, i enfocats a tenir un servei d’acollida turística integral.
La nova oficina està pensada per a donar una atenció propera i personalitzada, per això s’ha realitzat amb un espai diàfan central, sense barreres entre el personal i els usuaris. D’aquesta manera l’atenció es farà a través de pedestals i taules, de manera que es potencia el tracte humà, i l’usuari té un tracte més directe i cuidat.
El projecte d’obres que s’ha executat, ha tingut un cost de 71.800 € i s’ha centrat en l’adequació interior d’aquest espai, refent els revestiments i paviments, adaptant l’accés, exterior i interior, per a persones amb mobilitat reduïda, i actuant també en una nova instal•lació elèctrica, principalment en l’enllumenat i la climatització.
La nova Oficina de Turisme ubica en la seva planta baixa, de 80 m2, diversos taulells per a l’atenció individualitzada, així com un espai d’atenció privat i un bany públic. La planta primera, també de 80 m2, es destina a la unitat administrativa de les àrees, amb un espai diàfan de treball i reunió, una sala d’arxiu i un bany.
Cal destacar també la part exterior d’aquest equipament on s’ha arranjat l’enjardinament i s’ha creat una petita zona d’estada.
Amb la posada en marxa de la nova seu, les àrees municipals de Turisme i Promoció Econòmica varen traslladar la seva unitat administrativa a la nova oficina, deixant els espais utilitzats fins aquell moment, situats concretament a la Casa Montaner. L’Àrea de Promoció Econòmica també va reubicar el servei d’Ocupació i Formació, amb la borsa de treball; el servei d’Emprenedoria i els projectes de Treball als Barris, als espais municipals del carrer de Santa Marta.
La nova oficina substitueix el veterà punt d’informació situat al passeig
Cal destacar també que a partir de dilluns vinent tota la informació turística es canalitzarà des de la nova oficina, i per tant deixarà de funcionar l’actual punt d’informació turística ubicat al passeig del Mar, al costat dels Jardins de l’1 d’octubre.
Precisament aquest darrer equipament, de dimensions reduïdes, havia quedat obsolet tant per a poder realitzar una atenció turística adequada, com per la comoditat de treball dels informadors turístics durant la seva jornada laboral.