Demà divendres 19 de novembre, el Centre de Documentació de la Pesca i el Mar (Documare) -depenent de la fundació palamosina Promediterrània-, iniciarà el primer d’un total de tres tallers formatius dedicats a poder aportar coneixement pràctic a empreses i gestors per a l’aplicació de les eines 2.0 a les institucions culturals.
L’objectiu d’aquests tallers és el de fomentar entre els gestors culturals, la optimització de la gestió, difusió i comunicació de les activitats i projectes de les seves institucions i empreses mitjançant entorns web i xarxes socials, així com la identificació, captació i fidelització de nous públics i clients a partir del seu comportament a la xarxa.
TRES TALLERS PROGRAMATS
Aquesta activitat formativa es desenvoluparà en un total de tres tallers que tindran lloc els divendres 19 i 26 de novembre i 3 de desembre, de 9 a 14 h, al Centre de Documentació de la Pesca i el Mar –Documare- (casa Muntaner, plaça dels Països Catalans).
Demà divendres el primer taller treballarà aspectes relacionats amb el coneixement i ús d’eines gratuïtes per a l’estudi del tràfic en pàgines web, origen i comportament dels visitants, segmentació d’usuaris, estratègies de campanyes de comunicació i promoció, posicionament de webs en cercadors. Durant aquesta sessió es realitzaran una sèrie de casos pràctics que serviran per aprendre a utilitzar les eines Google Analytics i Google Adwords.
El taller del dia 26 de novembre permetrà aprofundir en la optimització de la gestió de perfils, informació i la comunicació corporativa en xarxes socials (Facebook, Twiter…). Es posaran en comú experiències i es resoldran dubtes sobre les millors estratègies comunicatives per a la captació i fidelització d’usuaris.
Finalment la darrera sessió d’aquest tallers que tindrà lloc el divendres 3 de desembre, es concentrarà a parlar dels sistemes de gestió de continguts (CSM) que permeten als treballadors dels centres culturals dissenyar, penjar continguts i actualitzar la web de forma ràpida i còmode, alhora que obren un extens ventall de gestió i interacció amb tot tipus d’informació.
Aquest taller d’introducció al gestor Joomla s’adreça als responsables de les pàgines web d’institucions i empreses que volen optimitzar els fluxos d’informació amb els usuaris i visitants digitals, introduir formats de àudio i vídeo, enquestes, formularis, fòrums, etc.
INSCRIPCIONS
Les persones interessades en poder participar d’aquests tallers poden fer la seva inscripció al Centre de Documentació de la Pesca i el Mar –Documare- (casa Muntaner, plaça dels Països Catalans), tel: 972 60 12 44, i e-mail: info@documare.org.
Les places dels tallers formatius dedicats a l’aplicació de les eines 2.0 són limitades, i el preu d’inscripció és de 40 € si s’opta per algun dels tres tallers, o bé de 100 € si es fan els tres tallers.
EL CENTRE DE DOCUMENTACIÓ DE LA PESCA I EL MAR
El Centre de Documentació de la Pesca i el Mar (Documare), amb seu a Palamós, constitueix una plataforma per estimular la recerca i generar coneixement que ajudin a posar en valor el mar i la pesca.
Un dels seus objectius principals és donar recolzament tècnic i documental al major número d’iniciatives possibles que en diferents graus, àmbits i llenguatges i des d’institucions públiques o privades posin de rellevància i acostin a tot tipus de públic les característiques del sector pesquer, el seu patrimoni històric, social i cultura i la promoció i divulgació del consum de peix. També treballa en línies de recerca pròpies que complementen aquesta creació i difusió de coneixement i continguts.
DOCUMARE, UN DELS FONS DOCUMENTALS MÉS POTENTS DE LA MEDITERRÀNIA
Documare compta amb un dels fons documentals més potents de la Mediterrània Occidental sobre temes pesquers, tipològicament ric i divers. Paral•lelament al disseny dels fons bibliogràfic i fotogràfic, el centre potencia la seva presència a la xarxa mitjançant la gestió d’un portal web que vol esdevenir punt de referència i la publicació de diversos recursos electrònics, alguns dels quals ja estan en funcionament a través de la biblioteca de la Universitat de Girona.