El Museu de la Pesca crea peces audiovisuals per fomentar el coneixement i el consum del peix mitjançant les xarxes socials

El Museu de la Pesca presenta un nou projecte audiovisual per seguir fomentant el coneixement i el consum del peix.

Es tracta d’un total de 14 audiovisuals de curta durada i un seguit de píndoles audiovisuals de pocs segons, orientades en un format i llenguatge adient per a ser difoses per les xarxes socials, o bé ser consultats a través de planes web.

Amb el nom de “Vas peix de peix”, aquests audiovisuals tenen com a protagonistes dues persones alienes del món de la pesca, que participen en el vídeo i que responen a preguntes relacionades amb les espècies pesqueres. També se’ls hi demana la seva vinculació amb el peix fresc desembarcat als nostres ports, així com els seus coneixements de cultura pesquera.

Aquest “joc” permet conèixer una mica més espècies com són: el lluç, el rap, el roger, la sardina, el verat, la gamba rosada, el pop, la canana, el sonso, el congre, la bruixa, l’aranya o els crustacis.

Però sobretot el vídeo permet relacionar aquestes amb altres espècies de menys valor comercial que malgrat tenir els mateixos valors organolèptics i nutricionals, no tenen el reconeixement als mercats ni a les taules dels consumidors. És el cas de la maire, la bròtola, el sorell o el pop blanc.

Aquestes espècies han d’ajudar a entendre la seva correlació amb les diferents tècniques de pesca (palangre, encerclament, arrossegament, arts menors i pesca artesanal).

Finalment es presentaran receptes marineres, de la cuina tradicional, que han estat la base de les activitats desenvolupades aquests deu anys a l’Espai del Peix i que es poden fer tant amb les espècies més conegudes com les que tenen baix cost.

Els públics als quals s’adrecen principalment aquests vídeos son les famílies i els centres educatius (de primària, secundària ESO i centres de formació professional, centres universitaris, així com centres de formació ocupacional), per tal d’aprendre més del peix de llotja i del recurs pesquer de proximitat.

Aquests vídeos ja es poden visionar als webs del Museu de la Pesca i Espai del Peix, i en els canals de Youtube i Vimeo del Museu de la Pesca. Aquests materials audiovisuals han estat finançats pel Grup d’Acció Local Pesquera Costa Brava (GALP) a través del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, i del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp