El Palamós Peix inicia una campanya per a promocionar les espècies pesqueres locals a través dels mercats de la Costa Brava

El projecte estratègic Palamós Peix, impulsat per l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, ha iniciat aquest matí (10/06/21) una nova campanya que vol fomentar entre la ciutadania el consum de peix fresc i de proximitat amb experiències gastronòmiques i culturals que posin en valor els elements diferencials i singulars del territori marítim i pesquer, a través dels Mercats de la Costa Brava.

El mercat de Palamós ha acollit avui la primera de les set sessions previstes en les quals hi participen pescadors de la Confraria de Pescadors de Palamós que van formar part del projecte MasterPeix, i també cuiners, cuineres i restauradors palamosins amb l’objectiu que siguin ells mateixos qui facin de prescriptors i promotors dels productes pesquers locals com a elements de béns patrimonials gastronòmics del territori.

La segona sessió d’aquesta campanya es realitzarà al mercat municipal de Palafrugell, el dia 3 de juliol, i seguirà els propers mesos al mercat de Salt, Sant Feliu de Guíxols, Olot i Girona, de la Xarxa de Mercats Municipals de la Diputació de Girona.

Amb aquesta iniciativa es vol aconseguir que la ciutadania reconegui l’ofici i les arts de pesca, alhora que es creï una identitat dels productes pesquers provinents de la pesca local i artesanal i es posin en valor aspectes relacionats amb la sostenibilitat dels mètodes de pesca que porten a terme els pescadors de Palamós. Cal destacar també la importància d’impulsar en la ciutadania, i a través dels cuiners i restauradors, el coneixement de les diferents espècies pesqueres del nostre litoral i promoure els avantatges del consum de peix de proximitat.

La planificació i gestió de les sessions es fa des de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, la Confraria de Pescadors de Palamós, la Fundació Promediterrània i el Museu de la Pesca.

A banda d’aquestes sessions als mercats, cal destacar l’edició d’un catàleg informatiu de promoció del peix adreçat a la ciutadania que conté explicacions i consells sobre com consumir el peix fresc a casa. Aquest catàleg s’ha creat amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Fons Europeu Marítim i de la Pesca i el GALP Costa Brava.

La campanya dins el pla estratègic Palamós Peix
La proposta es va incloure en el pla estratègic Palamós Peix que impulsa l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la participació de sectors econòmics, educatius, sanitaris i científics vinculats amb el municipi, amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament local a través del peix desembarcat a la llotja de Palamós i en totes les seves dimensions.

Mitjançant el pla estratègic Palamós Peix es vol promoure la pesca i el consum sostenible dels recursos pesquers locals, fomentar el coneixement del producte entre la ciutadania, incrementar la competitivitat dels agents vinculats i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp