El Pla Estratègic de Participació Ciutadana de Palamós crea el seu Consell de Participació

El Pla Estratègic de Participació Ciutadana 2012-2015 de Palamós (PEPC) es posa definitivament en marxa després que el passat dimarts 10 de juliol s’aprovés al Ple municipal aquest document.

CONSELL DE PARTICIPACIÓ
El primer pas per a la seva posada en funcionament és la creació del Consell de Participació, el principal òrgan de participació del Pla de gestió que serà format per representants polítics del consistori municipal, personal tècnic de l’Ajuntament de Palamós, representants dels diferents agents de la ciutadania i representants d’entitats, així com persones que a títol individual tinguin interès en la gestió del municipi.

Aquest consell té previst reunir-se cada dos o tres mesos de manera ordinària amb la intenció de canalitzar totes les qüestions municipals que tinguin a veure amb la participació ciutadana.

És per això que, amb la intenció d’arribar a l’espectre més ampli possible de la població, l’Ajuntament de Palamós obre ara, i durant aquest darrers quinze dies de juliol, un període perquè les persones interessades puguin presentar-se voluntàriament a formar part del Consell de Participació.

Les persones interessades en formar part d’aquest òrgan poden fer-ho saber per correu electrònic a les adreces: participacio@palamos.cat o comunitats@palamos.cat, o bé al telèfon: 972 31 31 82.

PLA ESTRATÈGIC DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA 2012-2015
El Pla Estratègic de Participació Ciutadana del municipi s’ha elaborat durant el darrer any amb la implicació de l’Ajuntament de la vila i un grup impulsor de ciutadans i ciutadanes amb el suport d’associacions, entitats i particulars, cercant la màxima implicació dels palamosins i les palamosines.

Fruit d’aquest treball col•lectiu l’esborrany d’aquest document marca quatre línies bàsiques:

Organització municipal: Es refereix a implementar un model de gestió que ha de tendir al treball transversal.

En aquest àmbit es marquen diverses accions com: l’elaboració d’una agenda participativa, accions formatives al personal municipal, creació d’una base de dades única accessible des de les diferents àrees, o desenvolupar una guia pràctica de participació ciutadana.

Comunicació i informació: El foment de la participació ha de promoure una correcta difusió de la informació en tots dos sentits: des de l’Ajuntament cap a la ciutadania i a la inversa.

Accions a portar a terme: fer pública una “Agenda de participació municipal”, organitzar sessions informatives per barris, millorar els canals de comunicació interns i externs, crear la finestreta de participació a l’Ajuntament.

Dinamització i foment del teixit ciutadà: Per tal d’aconseguir un teixit social ric, plural i participatiu cal que des de l’Ajuntament s’impulsin plans municipals amb els objectius de fomentar l’associacionisme, dinamitzar el teixit associatiu i promocionar les associacions i donar-les a conèixer a la població.

Accions a portar a terme: Crear una base de voluntariat, facilitar el manteniment i la creació d’associacions, introducció de tecnologies de la informació i la comunicació, crear espais de treball en xarxa entre entitats.

Escola de participació: Cal que l’Ajuntament asseguri, entre altres criteris bàsics, la formació sobre la participació ciutadana, amb l’objectiu d’assolir una cultura participativa.

Accions a portar a terme: Cursos formatius dirigits als responsables polítics, als tècnics de l’Ajuntament i a la ciutadania, exposar els processos participatius a les llars de jubilats o altres espais de trobada, generar processos participatius interescolars.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

26/07/2024

Relacionades per entitat