El procés de Participació Ciutadana sobre els Pressupostos Participats 2018 de Palamós arriba a la fase de votació

L’Àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Palamós ja ho té tot a punt perquè el proper dissabte 13 de gener s’iniciï el procés de votació de les propostes vàlides escollides, dins la campanya “Palamós, amb Veu i Vot” que se celebra per segon any consecutiu amb l’objectiu que els palamosins i les palamosines que ho desitgin aportin la seva opinió sobre el destí d’una part de les inversions del pressupost municipal 2018.

Concretament en aquest procés es decideix la inversió de 85 mil euros. Durant el procés de votació, que s’iniciarà el proper 13 de gener i s’allargarà fins el dia 31 del mateix mes, els ciutadans podran triar fins a 10 de les 20 propostes escollides.

Algunes d’aquestes són projectes relacionats amb els equipaments com la proposta d’equipar un espai per a joves; sobre la via pública com millorar l’accés a l’aparcament del carrer de la Riera; sobre parcs i jardins com crear una zona de pícnic al Parc de la Bassa, a tocar de l’ITV; o sobre la mobilitat com millorar la mobilitat a peu de l’aparcament del Cervantes.

Procés de votació
Del 13 al 31 de gener totes les persones empadronades a Palamós i majors de 16 anys podran votar fins a 10 de les 20 propostes possibles amb l’objectiu d’escollir els projectes que finalment s’acabaran executant.
El sistema per fer les votacions és el mateix que l’utilitzat per a recollir les propostes. Hi haurà unes urnes a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament, al Punt Jove i a la Biblioteca on poder emetre un vot presencial. També es podrà votar a través d’internet a la pàgina web participa.palamos.cat.

Després d’aquestes votacions, el dia 6 de febrer es farà una reunió per presentar els resultats finals i fer una avaluació de tot el procés participatiu.

El Procés Participatiu
El procés participatiu dels “Pressupostos Participats 2018” va començar el passat 13 de novembre amb un període obert de tres setmanes durant el qual es van arribar a recollir fins a 262 propostes dels ciutadans.

Seguidament es va encetar la fase de validació tècnica de les propostes rebudes, les quals s’han dividit en tres carpetes diferents. Una carpeta per a les propostes que no complien alguna de les condicions necessàries que eren ser de competència municipal, inversions i no serveis, tenir interès col•lectiu, harmonitzar amb els diferents plans municipals aprovats, etc. En aquesta carpeta també hi són les propostes repetides o que es podien agrupar, amb la intenció de facilitar la classificació de les propostes vàlides en l’assemblea de priorització.

Una segona carpeta s’ha fet amb les propostes vàlides que han seguit tot el procés (en total 52) i que aquest passat dissabte 16 de desembre, a l’Espai d’Entitats de La Gorga, es van posar en assemblea i consensuadament entre la trentena de persones participants i tècnics de l’Ajuntament, finalment van sortir les 20 que van a votació.

La tercera carpeta recull les propostes fetes pels ciutadans amb projectes que ja està previst que siguin executats amb altres partides del pressupost.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

26/07/2024

Relacionades per entitat