El projecte Palamós Peix promociona les espècies pesqueres locals al mercat de Palafrugell

El projecte estratègic Palamós Peix, impulsat per l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, segueix fent-se present en els principals mercats de les comarques gironines mitjançant una campanya que es va iniciar a Palamós el passat mes de juny i amb la qual es fomenta el consum de les espècies pesqueres locals a través d’experiències gastronòmiques i culturals.

El dissabte passat 3 de juliol la campanya va ser present al mercat de Palafrugell, ubicant un estand a l’accés principal d’aquest equipament, des d’on es va fomentar consum de peix fresc i de proximitat entre la ciutadania palafrugellenca usuària del mercat, amb experiències gastronòmiques i culturals que posen en valor els elements diferencials i singulars del territori marítim i pesquer local.

Durant tot el matí de dissabte pescadors palamosins, formats com a MasterPeix, acompanyats de l’alcalde de Palamós, del patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, i dels regidors de Promoció Econòmica dels dos ajuntaments, varen ser els prescriptors i promotors entre el públic del mercat, de diversos productes pesquers, molts d’ells desembarcats cada dia al port de Palamós i que després son distribuïts arreu del territori.

Les persones que es varen apropar a l’estand del Palamós Peix, varen poder assaborir, en aquest cas, la recepta d’escabetx de peix blau.

Amb aquesta iniciativa es vol aconseguir que la ciutadania reconegui l’ofici i les arts de pesca, alhora que es creï una identitat dels productes pesquers provinents de la pesca local i artesanal i es posin en valor aspectes relacionats amb la sostenibilitat dels mètodes de pesca que porten a terme els pescadors de Palamós.

Cal destacar també la importància d’impulsar entre la ciutadania, i a través dels pescadors, cuiners i restauradors locals, el coneixement de les diferents espècies pesqueres del nostre litoral i promoure els avantatges del consum de peix de proximitat.

Després de Palamós i ara Palafrugell, aquesta campanya seguirà en els propers mesos als mercats de Sant Feliu de Guíxols, Olot, Girona i Salt, inclosos dins la Xarxa de Mercats Municipals de la Diputació de Girona.

La planificació i gestió d’aquestes accions promocionals del peix fresc palamosí, són a càrrec de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, la Confraria de Pescadors de Palamós, la Fundació Promediterrània i el Museu de la Pesca.

A banda d’aquestes sessions divulgatives i promocionals als mercats, cal destacar que mitjançant el projecte estratègic Palamós Peix també s’ha editat un catàleg informatiu de promoció del peix adreçat a la ciutadania que conté explicacions i consells sobre com consumir el peix fresc a casa. Aquest catàleg s’ha creat amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Fons Europeu Marítim i de la Pesca i el GALP Costa Brava.

Palamós Peix
El projecte estratègic Palamós Peix és una iniciativa de l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la participació de sectors econòmics, educatius, sanitaris i científics vinculats amb el municipi, amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament local a través del peix desembarcat a la llotja de Palamós i en totes les seves dimensions.

Mitjançant el pla estratègic Palamós Peix es vol promoure la pesca i el consum sostenible dels recursos pesquers locals, fomentar el coneixement del producte entre la ciutadania, incrementar la competitivitat dels agents vinculats i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp