Els ajuntaments de la Costa Brava Centre reclamen solucions davant dels successius talls del servei elèctric

Els alcaldes de Palamós, Lluís Puig; Palafrugell, Joan Vigas; Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas; Calonge-Sant Antoni, Jordi Soler; de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, Maurici Jiménez; i de l’Escala, Josep Bofill, han reclamat aquest matí, en roda de premsa, una millora del servei i de les infraestructures, per garantir que no es repeteixin en el temps i de forma reiterada, els successius talls del servei elèctric que s’han viscut en aquests municipis durant les darreres setmanes.

Sant Feliu de Guíxols; Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró; l’Escala; Calonge i Sant Antoni; Palafrugell i Palamós; són destinacions turístiques de primer ordre al cor de la Costa Brava i, en temporada estival multipliquen de manera exponencial la seva població amb l’arribada de visitants i turistes, que s’afegeixen als empadronats habituals i habitants de segona residència. Els sis municipis representen una població empadronada de 96.000 persones, però que a l’estiu s’incrementa fins a 450.000.

És una època per oferir les millors propostes a nivell de serveis a l’entorn de l’oci, l’allotjament, la restauració o el comerç; però els successius tall de llum produïts durant els mesos de juliol i agost de 2022, afecten negativament l’activitat econòmica i alhora generen una imatge negativa.

Els batlles, en nom dels seus ajuntaments demanen a Endesa Catalunya una millora global del servei, especialment en tres aspectes fonamentals: inversió en el territori, interlocució institucional, i representativitat de proximitat.

En relació a les inversions en el territori, tot i reconèixer esforços de la companyia en qüestions relacionades amb la sostenibilitat i la biodiversitat, apunten la necessitat que aquestes han ser estructurals -no d’urgència, en precari o parcials- per garantir un òptim funcionament del servei tot l’any. Només d’aquesta manera, el sector turístic en general, motor econòmic i d’ocupació del territori, -especialment en l’actual etapa de la postpandèmia- podrà tenir garantida la seva viabilitat en termes de qualitat, innovació i transformació tecnològica.

En l’àmbit la interlocució institucional, demanem que la companyia estableixi canals de comunicació efectius amb els consistoris i els seus màxims representants polítics i tècnics, tant per establir mecanismes àgils d’avisos d’incidències puntuals; com també per generar espais de treball per a les millores de futur, amb un diàleg constructiu que relacioni de manera efectiva les previsions de futur amb les necessitats i problemàtiques locals.

Darrerament, en representativitat de proximitat, existeix un clam comú perquè a curt termini Endesa Catalunya generi una estructura directiva, tècnica i de recursos humans, per atendre amb immediatesa, efectivitat i professionalitat als consistoris, més enllà de llocs web i números de telèfon generalistes, però gens efectius. Només d’aquesta manera des dels Ajuntaments es pot oferir informació actualitzada, veraç i contrastada a una ciutadania que trasllada a la seva administració de referència i de proximitat dubtes, preguntes i queixes davant de les incidències diàries i puntuals, però a qui reclama també solucions de futur.

Afectació a Palamós
El tall de subministrament elèctric a Palamós es va produir el dissabte passat, 6 de setembre, i es va iniciar al voltant de les 22:00 h i no es va tornar a restablir completament fins més enllà de les 01:00 h de la matinada, afectant en total a més de 4.000 abonats de Palamós, de zones com el barri Vell, Eixample o Sant Joan. L’afectació en els establiments d’hostaleria va tenir un gran impacte ja que es va produir en dissabte, coincidint amb els serveis de sopar, i en el periode de máxima ocupació turística del municipi.

L’origen de l’avaria, segons la companyia Endesa, s’ha de situar en una línia ubicada a la zona de La Planassa. Es tracta d’una secció de xarxa antiga, que no havia entrat en el procés de substitució que l’empresa subministradora E-Distribución (Endesa) ha anat fent en altres punts del municipi i que dissabte passat es va avariar, provocant un tall de llum principalment al barri Vell, creant un efecte dominó que va afectar altres punts del municipi.

Durant aquesta setmana l’empresa E-Distribución (Endesa) està realitzant els treballs de substitució d’urgència d’aquest tram de xarxa elèctrica que dissabte passat es va avariar i va provocar un tall de subministrament a bona part de Palamós.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp