La sala d’actes de l’Ajuntament de Palamós ha acollit aquest matí la presentació del nou cartipàs municipal amb la delegació de competències als regidors de govern.
Un cop celebrades les eleccions municipals del passat dia 26 de maig i amb l’acte de constitució del nou Ajuntament, realitzat dissabte passat dia 15 de juny, el govern ha volgut donar la màxima celeritat a la delegació d’atribucions als seus regidors, amb l’objectiu de dotar d’una major celeritat i eficàcia a l’actuació municipal. L’alcalde de Palamós Lluís Puig ha signat aquest matí el decret del nou cartipàs, mitjançant el qual s’estableixen les següents delegacions d’atribucions.
Atribucions de regidories
L’alcalde, Sr. Lluís Puig Martorell, es responsabilitzarà de les àrees d’Urbanisme, Atenció Ciutadana, Transparència i Noves Tecnologies.
A la regidora Sra. Maria Puig Ferrer, se li atribueixen les següents competències: Recursos Humans, Habitatge, Patrimoni Local, Arxiu, Participació Ciutadana i Comunicació.
El regidor Sr. Emili Colls Fontanet, es responsabilitzarà de les següents àrees: Promoció Econòmica, Comerç, Empresa, Fires, Mercats i Patrimoni Marítim.
El regidor Sr. Xavier Lloveras Balmaña, es responsabilitzarà de les àrees de: Medi Ambient, Platges i Entorn Natural.
Al regidor Sr. Alfons Bartolomé Ventura, se li han atribuït competències en: Seguretat, Mobilitat, Ocupació de Via Pública i Protecció Civil.
A la regidora Sra. Laura Lafarga Bellver se li atribueixen les següents competències: Serveis Econòmics, Ensenyament, Ciutat Educadora i Gent Gran.
A la regidora Sra. Núria Botellé Rebull se li atribueixen les següents competències: Cultura, Biblioteca i Turisme.
Al regidor Sr. Joan Barba Gallardo, se li atribueixen les següents competències: Esports, Activitat Física i Salut Pública.
La regidora Sra. Marina Àlvarez Benito tindrà les regidories de Joventut, Igualtat, Brigada i Cementiris.
I finalment la regidora Sra. Chaymae Mechaal Mechaal serà la responsable de les regidories d’Acció Social, Immigració, Ciutadania i Cooperació.
Organització sota dues grans àrees
Totes les regidories quedaran organitzades sota dues grans àrees, amb l’objectiu de potenciar la relació entre elles teixint estratègies conjuntes per tal de millorar en eficiència.
Amb un àmbit genèric d’entorn i territori es coordinaran les regidories municipals amb competències amb aquest àmbit: Urbanisme, Medi Ambient, Brigada i Seguretat i Mobilitat.
L’altra girarà entorn l’educació i els serveis a les persones, coordinant regidories com: Ensenyament, Acció Social i Ciutadania, Cultura, Patrimoni, Joventut, Esports i Ciutat Educadora.
Junta de Govern i tinències d’alcalde
Cal destacar que la legislatura que ara s’enceta les Juntes de Govern permetran la presència dels portaveus de l’oposició, que en aquest òrgans de gestió tindran veu sense vot.
Així mateix el decret signat ahir també determina els regidors integrants de la Junta de Govern Local:
Sr. Lluís Puig Martorell, alcalde.
Sra. Maria Puig Ferrer
Sr. Emili Colls Fontanet
Sr. Xavier Lloveras Balmaña
Sr. Alfons Bartolomé Ventura
Sra. Laura Lafarga Bellver
I, finalment, nomena les tinències d’alcalde d’aquest Ajuntament, amb el següent ordre:
– Primera tinent d’alcalde: Sra. Maria Puig Ferrer
– Segon tinent d’alcalde: Sr. Emili Colls Fontanet
– Tercer tinent d’alcalde: Sr. Xavier Lloveras Balmaña
– Quart tinent d’alcalde: Sr. Alfons Bartolomé Ventura
– Cinquena tinent d’alcalde: Sra. Laura Lafarga Bellver