L’Àrea de Via Pública de l’Ajuntament de Palamós inicia un procés de debat ciutadà per recollir els diversos punts de vista sobre l’ocupació de la via pública a la vila, tenint en compte que l’activitat turística i comercial del municipi conviu amb la quotidianitat veïnal.
El resultat d’aquesta proposta de participació ciutadana ha de servir per poder incloure aquelles aportacions resultants que siguin més destacades en l’esquema de la futura Ordenança reguladora de la via pública que l’Ajuntament elaborarà.
Reunions amb la ciutadania: dilluns i dimarts
Les dues reunions previstes són obertes a la participació de tota la ciutadania que ho desitgi, i tindran lloc el pròxim dilluns dia 4 de juny, de 19 a 21 h, a l’Espai d’Entitats de l’edifici de La Gorga (C/ Ave Maria, 3); i l’endemà, dimarts 5 de juny, de 15 a 17 h, a la sala d’actes de l’Ajuntament de Palamós (C/ Major, 56).
L’objectiu d’aquest procés és el de poder conèixer de primera mà l’opinió que té la ciutadania sobre aquesta temàtica que inclou l’espai d’ocupació de les terrasses, els horaris de tancament dels establiments, així com la tipologia de mobiliari de les terrasses, les jardineres o els expositors que s’utilitzen, entre altres.
El procés de participació ciutadana sobre l’ocupació de la via pública també ha inclòs el repartiment entre la ciutadania d’uns 500 qüestionaris, amb la participació dels Agents Cívics, que a final de l’any passat ja va preguntar sobre aquesta temàtica; i properament ho farà també mitjançant una pàgina web on es podrà contestar el qüestionari en línia.
Paral•lelament a tot aquest procés l’Ajuntament de Palamós també realitza reunions amb els propietaris d’establiments i comerços del municipi per conèixer les seves aportacions en aquest àmbit.
Un cop recollides les opinions de veïns i representants del sector, l’Ajuntament de Palamós treballarà en un àmbit més tècnic l’elaboració de l’Ordenança reguladora de la via pública que es preveu que es pugui presentar per a la seva aprovació a finals d’aquest any.