L’Ajuntament de Palamós millora el seu espai d’atenció ciutadana i amplia als dijous a la tarda l’horari d’obertura al públic

Avui divendres 8 d’abril, l’Ajuntament de Palamós ha estrenat la remodelació i millora de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), ubicada a la planta baixa de l’immoble i que en els darrers mesos ha estat objecte d’un ampli projecte d’obres.

L’objectiu d’aquests canvis és el d’oferir una acurada atenció personalitzada als ciutadans, amb una millor accessibilitat i comoditat, reordenant l’espai d’atenció pública de l’Ajuntament, resolent problemes de barreres arquitectòniques i centralitzant tota la informació i atenció ciutadana municipal en un sol espai.

Ampliació de l’horari d’atenció al públic
Amb l’interès de potenciar aquesta millor atenció ciutadana, l’horari de l’OAC també s’ampliarà, i a banda de l’atenció diària (de dilluns a divendres) de 9 a 14 h, els dijous a la tarda es realitzarà atenció ininterrompuda des de les 9 i fins a les 18 h. Aquest nou horari es posarà en funcionament a partir del proper dijous 14 d’abril. Els ciutadans podran dur a terme totes les seves gestions de registre de documents, empadronaments i consultes amb les mateixes condicions que en l’horari de matí.

Entre les millores que s’inclouen en el projecte es destaca la instal•lació de portes automatitzades a l’entrada principal de l’edifici i la ubicació d’un taulell central d’atenció des d’on, i mitjançant un gestor de cues, es deriven les necessitats de cada usuari a una de les cinc taules d’atenció al ciutadà.

També s’hi ha instal•lat un tauler d’anuncis digital, i s’ha creat un punt d’atenció ràpida per a reduir els temps de resposta de determinats tràmits o consultes, com la tramitació de volants d’empadronament, o el pagament en línea i mitjançant targeta de crèdit d’anul•lacions de denúncies de les zones verdes i blaves.

Tot això s’ha combinat amb la millora energètica del sistema de climatització i d’enllumenat així com una millora estètica global amb l’objectiu de potenciar la comoditat dels usuaris.

Gestió d’autoliquidacions i pagaments de taxes a l’OAC
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà també incorpora a partir d’ara la possibilitat de gestionar les autoliquidacions i pagaments de taxes associades a la presentació de tràmits (sempre mitjançant targeta de crèdit). Aquest requisit calia fer-ho fins ara a les dependències de Serveis Econòmics i amb el nou sistema s’evitarà fer dobles cues al ciutadà i en un sol servei podrà resoldre tota la seva gestió.

El projecte de remodelació del servei de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), que depèn de l’Àrea d’Organització, ha estat redactat pels serveis tècnics de l’Ajuntament de Palamós, metre que la seva execució ha estat a càrrec d’empreses especialitzades. El cost global de les obres és de 53 mil euros.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

17/04/2024

Relacionades per entitat