Des d’aquesta mateixa setmana l’Ajuntament de Palamós posa a disposició dels ciutadans i ciutadanes del municipi, el certificat electrònic idCAT, mitjançant el qual poder realitzar tràmits administratius, signar documents electrònics i identificar-se per Internet.
El certificat electrònic idCAT és admès com a mitjà d’identificació a totes les administracions públiques catalanes i a la gran majoria de les administracions de la resta de l’Estat. Cal destacar també que actualment algunes entitats bancàries també han inclòs el certificat idCAT com a mitjà d’identificació segura per fer tràmits per Internet.
L’OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT idCAT
El certificat electrònic idCAT es pot aconseguir de manera gratuïta seguint les següents indicacions:
1r. Accedir a la plana web www.idcat.cat i omplir les dades de la sol•licitud.
2n. En el cas de Palamós, caldrà que les persones interessades en l’obtenció del certificat es dirigeixin a l’Ajuntament de la vila (c/ Major 56) que en aquest cas actua com a entitat de registre. Els tràmits es realitzen al Departament d’Organització i Recursos Humans de l’Ajuntament de Palamós de dilluns a divendres de 9 a 14 h, on la persona interessada en l’obtenció del certificat caldrà que presenti l’original i una fotocòpia del seu D.N.I.
3r. Finalment s’haurà d’accedir de nou a l’adreça web www.idcat.cat per descarregar i instal•lar el certificat electrònic idCAT.
UN ÀMPLI VENTALL DE TRÀMITS QUE ES PODEN FER
Actualment i en el cas de l’Ajuntament de Palamós, el certificat electrònic idCAT permet fer més de vint tràmits i consultes a la seva seu electrònica i a la Carpeta del ciutadà.
En breu l’Ajuntament de Palamós incorporarà molts més tràmits, incloent-hi entre altres el pagament de tributs, la generació del volant d’empadronament, o la sol•licitud de bonificacions fiscals.
El certificat idCAT també permet realitzar tràmits a l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat de Catalunya, com ara rebre notificacions electròniques, presentar al•legacions o recursos en matèria de trànsit o accedir a l’espai personal “La meva carpeta”, entre altres.
En l’àmbit de l’Estat aquest document permet aconseguir de manera immediata l’informe de vida laboral de la tresoreria de la Seguretat Social, canviar el domicili que consta a efectes de la tresoreria de la Seguretat Social, o bé, realitzar tràmits amb l’Agència Estatal per a l’Administració Tributària.
UNA APOSTA PER LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I DE LA COMUNICACIÓ
L’Ajuntament de Palamós ha incorporat el certificat electrònic dins un ampli projecte que promou l’aprofitament dels recursos tecnològics per millorar la capacitat competitiva del municipi i la qualitat de vida dels ciutadans.
En aquest procés de modernització i millora, s’inclou el nou disseny del web municipal; el sistema d’informació geogràfica municipal; el sistema de gestió electrònica d’expedients; la implantació de la telefonia IP i la seu electrònica.
Precisament la seu electrònica, amb eines com el certificat idCAT, permet promoure la proximitat amb el ciutadà, i la transparència administrativa, posant a disposició dels usuaris tota la informació municipal així com dels formularis necessaris pels tràmits telemàtics amb plena garantia.
Mitjançant aquest sistema s’habilitarà al ciutadà per consultar la seva informació privada resident a les bases de dades municipals, a fer pagaments telemàtics de rebuts.