L’Ajuntament de Palamós presenta la Seu Electrònica i el nou web municipal

Coincidint amb l‘inici del nou any, l’Ajuntament de Palamós ha posat en marxa tot un seguit de nous recursos tecnològics que amb l’objectiu de millorar les comunicacions internes i externes de l’ajuntament formen part del procés de modernització i millora que els darrers anys s’està aplicant en l’àmbit municipal, des de l’Àrea d’Organització, Recursos Humans i Projectes Estratègics de l’Ajuntament de Palamós.

Es tracta concretament de la posada en funcionament del nou web i la seu electrònica municipal, dins un projecte que s’ha complementat també amb la creació d’un nou sistema d’informació geogràfica i la implantació, per als serveis municipals, de la gestió electrònica d’expedients, així com de la telefonia IP.

MILLOR ATENCIÓ AL CIUTADÀ I REDUCCIÓ DE COSTOS
Amb la posada en funcionament d’aquests nous sistemes, l’Ajuntament de Palamós segueix fent una aposta decidida i constant per les tecnologies de la informació i de la comunicació, millorant la capacitat competitiva del municipi i la qualitat de vida dels ciutadans.

A banda de la conseqüent modernització que comporta amb una més ràpida i àgil atenció als usuaris, aquests nous sistemes permeten una important reducció de la despesa municipal en telecomunicacions així com l’aplicació de la Llei d’accés dels ciutadans a l’administració electrònica.

EL NOU WEB MUNICIPAL
El nou disseny del web municipal (www.palamos.cat) ha permès augmentar el nombre de continguts, amb un nou disseny més dinàmic i còmode per a l’usuari, facilitant les gestions administratives i les consultes que es requerixen de l’administració local, potenciant el contacte recíproc, àgil i constant entre l’Ajuntament de Palamós i els ciutadans.

El nou web de l’Ajuntament de Palamós presenta un disseny al servei de la informació vinculada a l’administració local i al municipi, mostrant-la de forma clara i dins una precisa organització temàtica basada en els principals punts d’interès del ciutadà. Seguint la dinàmica de l’anterior web, el nou disseny també permet fer, entre altres, una àmplia aproximació al teixit econòmic, associatiu, comercial i turístic del municipi, passant pels recursos naturals, culturals, esportius o gastronòmics que Palamós ofereix.

Dins aquest remodelat portal virtual es destaca la inclusió de parts editables que permeten gestionar els fluxos d’informació pels responsables de cada àrea municipal o secció que la genera. Aquest sistema és escalable de forma que pot créixer en volum i prestacions sense alterar-ne l’estructura general.

El cost del nou disseny del web municipal ha estat de 9.000 € dels quals el 50% han estat finançats mitjançant subvencions FEDER i el 50% restant s’han aportat a parts iguals per la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Palamós.

SEU ELECTRÒNICA
En aquest procés de modernització i millora de les comunicacions internes i externes de l’ajuntament i assolint els objectius marcats per la Llei d’accés dels ciutadans a l’administració electrònica, l’Ajuntament de Palamós també ha posat en marxa la seu electrònica.

Aquest projecte permet de manera definitiva promoure la proximitat amb el ciutadà, i la transparència administrativa, posant a disposició dels usuaris tota la informació municipal així com dels formularis necessaris pels tràmits presencials i telemàtics, puguen realitzar gestions administratives amb plena garantia.

Mitjançant aquest sistema s’habilita al ciutadà per consultar la seva informació privada resident a les bases de dades municipals, a fer pagaments telemàtics de rebuts i, a banda, permet al propi ajuntament alliberar recursos públics destinats a la gestió administrativa ordinària per dedicar-los a actuacions de major valor afegit per al ciutadà.

Actualment la seu electrònica ja permet realitzar 40 tràmits i serveis tant en català com en castellà i es preveu que abans de final d’any el sistema ja compti amb el desplegament complert amb la possibilitat de realitzar un total de 120 tràmits diferents. El cost d’aquest projecte ha estat de 94.971,81 €, dels quals el 50% han estat finançats mitjançant subvencions FEDER i el 50% restant els han aportat a parts iguals la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Palamós.

EL SIG, LA GESTIÓ D’EXPEDIENTS, LA TELEFONIA IP I LA TECNOLOGIA WIMAX
La posada en funcionament dels projectes del nou web i la seu electrònica s’han complementat amb la creació d’un nou sistema d’informació geogràfica i la implantació per als serveis municipals de la gestió electrònica d’expedients, la telefonia IP i la tecnologia Wimax.

El sistema d’informació geogràfica municipal (SIGM), inclòs en el projecte ‘Palamós Qnnecta’, es basa en l’adquisició i instal•lació dels mitjans informàtics necessaris per a generar una estructura centralitzada que recull, gestiona i administra tota la informació geogràfica i alfanumèrica que actualment existeix del municipi i que es posa a disposició dels ciutadans.

Aquest projecte, amb un cost de 62.712 euros, ha estat finançat mitjançat les subvencions del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL) 2010, i del projecte Impuls Treball de la Generalitat de Catalunya.

El sistema de gestió electrònica d’expedients ha permès la sistematització, modernització i unificació del procediment intern en la gestió, tramitació i elaboració d’expedients. El cost del projecte de gestió d’expedients ha estat de 114.560 € que han estat finançats amb recursos propis i amb l’aportació de 46.739 € del consorci AOC.

El darrer dels projectes es basa en la implantació de la telefonia IP, per a la comunicació de les dependències municipals. El projecte, amb un cost de 89.549,02 euros, ha estat finançat mitjançat les subvencions del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL) 2010. Aquest projecte ha inclòs la instal•lació d’una centraleta IP, així con l’adquisició de tot l’equipament necessari que permet la connexió amb xarxa de 22 punts (que cobreixen totes les dependències municipals) així com la gestió del sistema.

La telefonia IP ha permès passar d’un model depenent d’una companyia operadora en telefonia a un model autònom i propietari del servei. D’aquesta manera, a banda del canvi tecnològic que permet una única plataforma tècnica per a veu i dades, el nou sistema suposa una menor despesa de gestió i l’estalvi en trucades, ja que les internes tenen cost 0.

La interconnexió de tota la xarxa de comunicacions es realitza amb la tecnologia Wimax, utilitzant enllaços de ràdio mitjançant els quals es connecten les diverses seus i equipaments municipals. Aquest projecte permet millorar l’ample de banda, augmenta el nombre de dependències connectades i potencia l’estalvi econòmic. El cost d’instal•lació del nou sistema Wimax ha estat de 85.499,94 € dels quals el 50% han estat finançats mitjançant subvencions FEDER i el 50% restant els han aportat a parts iguals la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Palamós.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

Relacionades per entitat