Nous equipaments i serveis per a la millora en la gestió de la neteja viària a Palamós

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós i l’empresa concessionària de la recollida de residus i neteja viària al municipi, Urbaser, continuen aplicant mesures que permetin millorar en l’eficiència del servei, i per tant en una millor gestió en la neteja dels espais urbans del municipi.

Amb aquest objectiu, a partir de l’1 de febrer, començarà el procés de posada en marxa d’una nova nau logística on s’ubicarà tota la maquinària i l’equipament que l’empresa concessionària utilitza per a la neteja viària i de platges.

Es tracta d’una nau de 760m2, que l’Ajuntament de Palamós lloga al polígon industrial de la Rutlla Alta, un emplaçament molt més proper al nucli urbà que l’existent fins ara, la qual cosa permet una millora en les hores efectives de servei.

El dipòsit de maquinària que hi ha hagut fins ara, se situa a la perifèria del municipi, concretament al paratge de La Pietat, la qual cosa ha suposat una reducció de l’eficiència en la prestació del servei, tant perquè és maquinària de velocitat baixa i, per tant, a major distància més temps a destinar al desplaçament, com pel fet que no permet programar actuacions curtes i puntuals de forma eficient.

El canvi d’ubicació d’aquest espai logístic també suposa una reducció de la despesa en el manteniment de la maquinària emprada, ja que es tracta d’un equipament molt específic poc preparat per fer llargues distàncies. Reduint desplaçaments entre punt d’origen i zones de treball s’aconsegueix preservar millor aquests equips mecànics per a un millor servei.

El nou punt de logística també centralitzarà tots els serveis de neteja viària, tant els mecanitzats com els manuals que, fins ara, estaven en una seu complementària. Això permetrà una millor coordinació entre ambdós línies de treball, optimitzar el servei i organitzar les neteges mecàniques i manuals al servei d’objectius concrets.

Línia de whatsapp

Dins les mesures aplicades per una millor gestió, atenció i eficàcia del servei de neteja viària, cal destacar la incorporació d’una línia de whatsapp, que se suma a la telefònica ja existent, per tal de continuar facilitant a la ciutadania el procés de concertar la recollida de trastos i andròmines, i residu verd.

Amb aquest objectiu el ciutadà que requereixi aquest servei només cal que enviï un missatge sol·licitant la recollida a aquesta línia de whatsapp: 972 313 939, i des de l’empresa de neteja viària es posaran en contacte per tal de concertar dia i hora per fer la recollida.

 L’Àrea de Medi Ambient també està ultimant la campanya de sensibilització que s’iniciarà ben aviat per conscienciar la ciutadania sobre la facilitat que representa concertar aquest servei, i evitar l’abocament d’andròmines al carrer.

D’aquesta manera s’ubicaran cartells ben visibles a les àrees d’aportació i als contenidors, on es destacarà el canal de whatsapp i la comoditat de sol·licitar el servei de recollida de trastos.

Oficina d’atenció ciutadana

Aquest canal de comunicació se suma a l’oficina d’atenció ciutadana de l’empresa adjudicatària del servei, on s’atén presencialment. L’equipament es troba situat al carrer d’Enric Vincke, 19 (local 6), amb horari de 10 a 13 h, de dilluns a divendres (tel: 972 313 939 – palamos@urbaser.com).

Des d’aquest servei es reben, presencialment i telefònicament, incidències o consultes sobre recollida de residus i neteja viària que tinguin els ciutadans, s’ofereix informació als usuaris, es dona d’alta dels serveis de recollida comercial i de recollida de residu verd, i es reparteix el material per la recollida selectiva (bosses de reciclatge, cubells reixats, saques per a residu verd, etc).

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp