Palamós enceta la temporada d’estiu presentant la seva nova marca turística i la campanya promocional del municipi

Aquest matí (23/06/20) l’Ajuntament de Palamós ha presentat la nova marca turística que a partir d’ara identificarà al municipi com a destí turístic, transmeten els valors de Palamós definits en el seu paisatge, la seva gastronomia, la condició marinera i el caràcter de la seva gent.

El disseny de la nova marca és treball de l’agència de comunicació Minimilks, i reprodueix el nom del municipi combinant una imatge moderna i mediterrània basada en una tipografia de línies suaus i on destaquen els colors blau i el groc, vinculats a la seva bandera; així com al mar, la sorra de les seves platges i el sol.

La imatge es complementa amb un signe del punt, ubicat al final de la paraula Palamós, que reforça la marca i el missatge, actuant com a sentiment d’orgull i pertinença. També cal destacar que aquesta és una marca dinàmica, condició que li dóna la incorporació d’iconografia temàtica (18 en total), que se sumen a la imatge d’acord amb l’activitat amb la qual es vincula en cada moment. Així, quan la marca es relaciona amb propostes gastronòmiques, patrimonials o culturals, entre altres, la imatge de la marca s’acompanya d’icones al•legòriques a cada temàtica.

Aquesta marca es reforça amb el lema “Vida mediterrània”, que s’incorpora sota el nom de Palamós com a referent del sentiment d’identitat d’un poble que és i s’explica a través d’aquest mar, de la combinació del clima, del blau intens del cel, dels paisatges, dels productes locals, del caràcter afable de la seva gent i un estil de vida que el defineix i que vol compartir per tal que la visita suposi una experiència única. El municipi vol rebre al visitant fent-lo sentir un habitant més, i per això la marca també vol fer arribar el missatge del sentiment de formar part d’un tot, que s’expressa amb el hashtag: #dePalamós.

La creació d’aquesta marca és fruit d’un procés de participació del Consell Econòmic i Social de Palamós, que durant els darrers mesos ha treballat per al desenvolupament i el consens del disseny, valorant molt positivament la seva creació, destacant el seu dinamisme i la seva modernitat situant la imatge de Palamós i els valors que l’envolten, amb una marca que serà identificada fàcilment i permetrà un ràpid posicionament.

Aquest òrgan municipal té com a principal objectiu fomentar l’economia i l’ocupació al municipi, i està format per un total de divuit persones, entre representants de l’Ajuntament i de les entitats econòmiques i socials de la vila.

El nou logo s’implementarà progressivament en els elements promocionals de la vila, en la uniformitat del personal de l’Àrea de Turisme, en marxandatge divers, i en l’àmbit comercial i turístic de Palamós.

Campanya de promoció
A la presentació de la marca cal sumar-hi també la campanya promocional del municipi que ara s’inicia, basada en aquesta nova imatge i en els conceptes que representa, en un missatge que es difondrà a través dels mitjans de comunicació i les xarxes socials.

La frase “Cuidem tots els detalls perquè tu també formis part de Palamós” anirà acompanyada de la imatge d’espais naturals i litorals emblemàtics del municipi. Aquesta campanya també es reforçarà mitjançant les xarxes socials amb la divulgació d’un nou vídeo de promoció de Palamós.

El moment per viure intensament Palamós: Noves experiències
Conscients que aquesta temporada turística serà diferent, Palamós vol oferir als visitants moments per descansar, moments per admirar el paisatge, moments de lleure i esports a plena natura, moments per conèixer la seva història i en definitiva, moments de benestar per gravar a la memòria. Amb aquest objectiu s’ha treballat de manera conjunta amb el sector turístic de Palamós per poder proposar experiències diferents i memorables.

Des d’experiències d’Enogastronomia com les de poder viure un showcooking especial a bord d’un vaixell amb encant veient sortir el sol amb un tast de vins de la D.O. Empordà; passant per una proposta de turisme actiu com una ruta guiada per conèixer l’entorn natural de Palamós i un tast de l’essència de les Finques Brugarol i els seus productes i vins, d’una manera diferent i amb la comoditat d’una bicicleta elèctrica de muntanya.

També tastets d’història i paisatge palamosí fent la ruta pel camí de ronda des de la pineda d’en Gori fins a Palamós, tot descobrint històries i patrimoni local, finalitzant amb un vermut al nucli antic de la vila.

Les activitats nàutiques també s’inclouen dins les propostes per fer en família, com una excursió guiada amb caiac al paratge de Castell o un passeig en vaixell combinat amb una sortida de snorkel amb monitor. Un recorregut per admirar penya-segats, cales amagades, antics refugis de pescadors i les Illes Formigues, amb una parada a una de les cales per poder fer un bany.

Aquestes experiències se sumen aquesta temporada a un gran ventall de propostes del destí Palamós, com el submarinisme, els esports nàutics i tota la programació de rutes, visites guiades i showcookings del Museu de la Pesca i l’Espai del Peix.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Ajuntament

17/07/2024

Relacionades per entitat