Ahir dilluns 19 d’octubre es van iniciar les obres de la primera fase de construcció del tram de carril bici que ha d’enllaçar la via verda des de Sant Joan, amb la zona del Mas Gorgoll i fins al municipi veí de Calonge-Sant Antoni, ampliant d’aquesta manera la xarxa d’itineraris per a bicicletes que ja té Palamós amb els quals s’afavoreix l’ús d’aquest vehicle al municipi i es fomenta la mobilitat no contaminant.
Més de 2 quilòmetres de nou traçat
El nou carril tindrà una longitud total de 2.151 metres i el seu itinerari seguirà en paral•lel la riera Aubi en el seu tram més urbà. El traçat partirà de l’enllaç amb la via verda que s’inicia a la zona d’en Pont d’en Blau, a Sant Joan, i que pel Pla de Torre Mirona prové de la zona de Castell, Mont-ras i Palafrugell.
Un cop situat a la zona industrial de Sant Joan el carril bici seguirà pel carrer de Rafel Savalls que, mitjançant un pas habilitat sota el pont d’accés al municipi, arribarà a la vorera del carrer d’Arnau Sa Bruguera, seguint posteriorment amb un tram de superfície de sauló que passarà entre la riera Aubi i la carretera C-31 fins a arribar al pont Eiffel, on és previst que travessi el tram de la carretera C-256 per enllaçar amb la zona de Mas Gorgoll.
Posteriorment seguirà en paral•lel a la carretera C-256 fins a arribar davant la piscina coberta mancomunada, límit del terme municipal de Palamós, on ja connectarà amb la via verda de Calonge-Sant Antoni.
El carril bici envoltarà bona part del municipi
Aquest nou tram de via verda possibilitarà tancar l’anella que formaran ara els dos ramals (l’actual i el de nova construcció) i que envoltaran amb carril bici bona part de la trama urbana de Palamós.
Finalització d’obres abans de final d’any
Les obres són a càrrec de l’empresa Mugadas SLU i el seu termini d’execució és de dos mesos. Els treballs han començat aquesta setmana per a zona de Mas Gorgoll on s’està retallant una illeta per donar més amplada a la carretera per on haurà de discorre el carril bici.
La resta de l’execució del projecte preveu l’extracció de paviments en els punts que es requereixi, així com el desmunt i terraplenat de tot el traçat i finalment la construcció del carril bici amb els diversos tipus de paviment segons el tram.
Les obres també inclouen la realització de les tasques d’acabats amb la ubicació de la senyalització viària i del mobiliari urbà.
En una segona fase del projecte que es podria executar pròximament, és previst poder realitzar tasques d’enjardinament i d’embelliment de tot el nou traçat del qual ara s’inicia la seva construcció.
Pressupost de 52 mil € finançats per la Generalitat
El projecte de la primera fase té un cost de 52.025,67 euros que finança en la seva integritat el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya en el marc de la convocatòria de subvencions per a ens locals de Catalunya per al desenvolupament d’actuacions contra el canvi climàtic (Actuacions de reducció de les emissions difuses de gasos amb efecte d’hivernacle en el sector de la mobilitat).