L’Àrea de Promoció Econòmica i Mercats de l’Ajuntament de Palamós, juntament amb l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (Fecotur), i amb la col•laboració de la Diputació de Girona, han iniciat aquest matí (22/04/22) la campanya “Tasta el mercat”.
L’objectiu d’aquesta proposta és el de seguir posant en valor i promocionant la qualitat dels productes de proximitat, frescos i de temporada, que s’ofereixen a totes les parades del Mercat Municipal de Palamós.
Aquest acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Palamós, Lluís Puig; el president de l’entitat Fecotur, Toni Bachiller; la vicepresidenta tercera de la Diputació i regidora, Maria Puig; i el regidor de l’Àrea municipal de Promoció Econòmica i Mercats, Emili Colls.
Showcookings amb productes frescos i de qualitat del Mercat
Avui divendres s’ha dut a terme el primer dels dos showcookings que s’han programat, que tenen lloc en el mateix Mercat Municipal, i que són a càrrec de cuiners locals.
En aquesta ocasió l’elaboració culinària ha estat a càrrec dels xefs Toni Izquierdo i Tomàs Brull, que han elaborat diverses receptes utilitzant només els productes, frescos i de qualitat, que s’ofereixen a les diverses parades del mercat.
En el cas de Toni Izquierdo la seva recepta ha estat la de “catxoflino de fideus amb gatets, carxofes i cigrons, elaborat amb el sofregit de gamba de Palamós”. Brull ha presentat la “mossegada de sardina marinada de Palamós amb nous de macadàmia i vinagreta d’encortits”.
Aquesta és una iniciativa es tornarà a repetir el divendres vinent, 29 d’abril, d’11:30 a 13 h, al Mercat Municipal de Palamós, on dos cuiners locals faran el segon showcooking, inclòs a la campanya “Tasta el mercat” i obert a tot el públic interessat.
El Mercat Municipal de Palamós és el segon de la demarcació, per darrere del de la ciutat de Girona, amb més parades en actiu, concretament 25 (peixateries, carnisseries, verduleries-fruiteries, fleques, pesca salada, llegums cuits, fruits secs, servei de bar, etc).
Bona part d’aquestes parades ja formen part de l’Associació per al Foment Empresarial del Comerç i Turisme de Palamós (Fecotur) entitat que promou i dinamitza l’oferta d’aquests establiments mitjançant la realització de diferents activitats com la campanya que avui s’ha iniciat.