El projecte Zero Barreres proposa activitats integradores conjuntes amb els alumnes de primària de Palamós

La iniciativa municipal Palamós Ciutat Educadora impulsa les accions incloses dins el projecte Palamós Zero Barreres amb la finalitat de consolidar una vila inclusiva i igualitària.

Amb aquest objectiu s’ha posat en marxa, aquesta setmana, una nova iniciativa mitjançant la qual es proposa la realització d’activitats integradores conjuntes on prenen part tots els alumnes de 5è de primària de Palamós, concretament estudiants de les escoles, La Vila, Vedruna i La Salle, de l’institut escola Vila-romà, i del centre d’educació especial Els Àngels.

El Pavelló Municipal d’Esports de Palamós acull aquesta jornada, que té lloc un cop a la setmana i fins al 12 de març, i que es basa en la realització d’activitats conjuntes que comparteixen, per parelles o grups, tots els alumnes participants, dirigits per monitors de l’entitat Pots.

El projecte es basa principalment en la realització del joc de la “boccia”, un esport adaptat similar a la petanca, que combina precisió i estratègia, i que permet la integració plena de persones amb altres capacitats. Els elements d’aquest joc són sis boles vermelles i sis blaves (un color per competidor) i una altra blanca. En cada partit, l’objectiu és apropar les boles a la blanca.

 Aquesta proposta ha comptat amb una xerrada prèvia als alumnes participants, que s’ha dut a terme directament a cada centre educatiu durant els mesos de gener i febrer, amb informació adreçada a la normalització i el coneixement de les discapacitats i les persones que les pateixen.

El projecte Palamós Zero Barreres també impulsa, en paral·lel, activitats  divulgatives adreçades als alumnes d’ESO. Enguany té lloc la xerrada No et frenis la vida, adreçada en aquest cas a grups de 4t d’ESO, i que parla sobre els accidents de trànsit, compartint l’experiència viscuda d’una persona afectada per un accident: els canvis en la seva vida, èxits i obstacles.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Relacionades amb Educació

10/06/2024

Relacionades per entitat