Palamós aplica les noves tecnologies per donar accés als ciutadans a poder fer arribar les incidències que detectin a la via pública

La Brigada Municipal de l’Ajuntament de Palamós té com a principal funció el manteniment de l’espai públic de la vila. Aquesta tasca comporta la recepció contínua de sol•licituds, tant internes (ajuntament) com externes (ciutadà). La gestió d’aquestes sol•licituds genera una pla de treball que permet la seva ordenació i garanteix la cobertura de les incidències.

En aquest camí per seguir millorant el servei i el temps de resposta, l’Àrea de Brigada Municipal de l’Ajuntament de Palamós ha presentat aquest matí el programa d’incidències a la via pública per a PC i mòbil.

Aquesta aplicació esdevé pionera a les comarques gironines i en l’àmbit de l’administració i permet ampliar la potencial detecció d’anomalies o desperfectes al municipi, així com una comunicació més ràpida de la avaria detectada i, per tant, de la seva resolució.

El sistema permetrà al ciutadà d’una manera àgil i ràpida i mitjançant el web municipal o un terminal mòbil, poder informar de la incidència detectada, enviar fotos, fer el seguiment de les accions previstes, posar-se en contacte amb els tècnics de l’àrea i conèixer la resolució de l’avaria o la incidència comunicada un cop resolta.

Fins al Juliol del 2012 aquesta programació es realitzava introduint la petició, incidència, instància, ordre de servei, etc, mitjançant un llistat actualitzat d’un arxiu en format Excel. A partir d’aquella data es va apostar per la implantació d’un programari informàtic específic (Attend Hosted Service) que engloba la gestió integral de les incidències i s’ajusta a les necessitats per operativa de funcionament de la Brigada Municipal.

Comunicació ciutadana d’incidències a la via pública
Ara, aprofitant les noves tecnologies, es vol complementar aquest programari donant accés als ciutadans a la plataforma del Attend per poder fer arribar les incidències que es produeixin a la via pública, bé sigui mitjançant correu electrònic o amb una aplicació del telèfon mòbil o bé amb l’entrada directa de la incidència via web.

Correu electrònic: l’usuari envia un mail a brigada.municipal@palamos.cat i es crea un ticket que gestionarà l’àrea.

Via web: Mitjançant un enllaç al web municipal que es redireccionarà a una pàgina incidencies.palamos.cat, on el ciutadà podrà donar-se d’alta per a la utilització del sistema, podrà entrar directament la incidència, o bé descarregar-se l’aplicació del telèfon mòbil (App Attend Mobile).

App Attend Mobile: És l’opció d’una aplicació per mòbil i actualment per plataformes Android (a partir del proper mes de gener 2014 es podrà oferir també per iOS).

Els usuaris que ho desitgin podran adreçar-se directament a l’oficina tècnica de l’Àrea de Brigada i Via Pública de l’Ajuntament de Palamós (c/ de Josep Joan, 37), per tal que els assessorin en la descàrrega de l’aplicació.

Fotografia georeferenciada
El gran avantatge d’aquesta opció és que el ciutadà podrà fer una fotografia georeferenciada, entrar-la amb la App amb una breu descripció i automàticament es crearà un ticket amb la situació exacte d’on hi ha la incidència a solventar. Aquest servei es limita inicialment a enllumenat públic, manteniment vies públiques i mobiliari urbà.

Una de les parts més interessant d’aquest sistema és que s’estableix una relació continua mitjançant un “diari” entre l’administració i l’administrat on es podrà consultar la informació que es cregui convenient com, previsió de l’actuació, durada prevista, si s’ha iniciat, si ha finalitzat, etc.

Per a poder utilitzar aquest sistema els usuaris s’hauran de registrar prèviament, evitant d’aquesta manera la recepció al sistema de spams massius, publicitats o bretolades.

Amb la solució Attend Hosted Service & Mobile es proporcion a l’usuari un nou canal de comunicació pel registre i seguiment de les incidències municipals.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp